Капітошка. Центр раннього розвиту дітей в Житомирі - Пальчикова гімнастика - розвиток мовлення

  

Меню



Куточок творчості
Симетрична аплікація

Дизайн дитячої кімнати. Фото-стаття

Дитячі забави. Малюємо в ванній кімнаті

Іграшки з картонних рулонів

Яскраві осінні МУХОМОРЧИКИ

3-D аплікація

Метелики з осіннього листя

Дари моря: ракушки та камінці

  
Baby MacDonald - День в селі

Шнурівочки своїми руками

Baby Einstein

Baby Einstein - Вивчаємо пори року

Незвичайні фарби.


Бери батьків і сміху трошки та поспішай до "КАПІТОШКИ"
Погода
Погода Житомир информер


Каталог детских товаров Клумба


Пальчикова гімнастика - розвиток мовлення

Всі ми в дитинстві робили "Сороку-Ворону", "Ладусі", всі боялися "Рогату козу", але повторювали її та лякали батьків. Пам’ятаєте?

Але не всі з нас знають, у чому сенс таких вправ. А виявляється і, навіть доказано вченими, що тонкі рухи пальців рук позитивно впливають на розвиток дитячої звуковимови та загальних інтелектуальних здібностей.

Можна не зупинятися на вже відомих вправах, підключити фантазію і вигадати своє маленьке оповідання або казочку.

У розділі "Пальчикова гімнастика" до кожного руху мається маленький віршик. Скористайтеся ним! Це буде корисно і для розвитку дрібної моторики, і для розвитку мовлення, і для розвитку уявлення.

А після того, як казочка розказана, можна намалювати тематичну картинку, виліпити персонажів казочки з пластиліну, зробити намисто для головного героя або допомогти йому пришити ґудзик.

Все, що ви вигадаєте – сподобається вашому малюку і сприятиме його розвитку.

Бажаю успіхів та творчого натхнення!


ЛІХТАРИКИ


Початкове положення: Розташувати долоні перед собою, випрямити їх та розсунути пальці. Стискати та розтискати пальці на двох руках одночасно, супроводжуючи рухи відповідними фразами.


Ліхтарики засвітилися! 
(випрямити пальці)




Ліхтарики потухли!
(стиснути пальці)


Вправу виконувати декілька разів.


МИЄМО РУКИ


1. "Миємо руки": ритмічно потираємо долоні, наче миємо руки.


Узяли духмяне мило,
Добре руки з ним помили.


2. "Струшуємо водичку з рук": пальці стиснути в кулачок, потім з силою випрямити їх, наче струшуючи водичку.


Полетіли від води
Бризки з рук туди-сюди.


3. "Витираємо руки": енергійні рухи імітують почергове витирання кожної руки рушником.


Рушничок я свій беру,
Швидко ручки обітру.


НАПЕЧЕМО МЛИНЦІВ


Варіант 1.
По черзі торкатися поверхні столу тильною стороною кисті руки і долонею.


На сметані, на яйці
Тісто зробим на млинці.
Напече нам мама їх
Гаряченьких та смачних.


Варіант 2.
а) ліва рука торкається столу долонею, 
права рука – тильною стороною;
б) змінюємо позиції. Тепер ліва рука торкається столу тильною стороною, 
права рука торкається столу долонею.


Вправу можна виконувати на рахунок "раз-два", або супроводжуючи рухи віршами (див. 1 варіант).




МІСИМО ТІСТО


Руками імітуємо вимішування тіста.


Тісто узяли у мами,
Його жужмили і м’яли,
Пирогів напечемо
Із сметаною з’їмо!


На перші рядки дуже енергійно стискаємо та розжимаємо руки в кулачки (одночасно і по черзі). Потім руками виконуємо рухи, наче ліпимо пироги.



ПРАПОРЦІ


Вихідна позиція: 
Розташувати долоні перед собою.
Одночасно опускати та підіймати долоні, супроводжуючи рухи віршами. 
Якщо дитина легко виконує ці вправи, запропонуйте їй опускати та підіймати долоні, не згинаючи пальців.


Я тримаю у руці
Кольорові прапорці.




ЇЖАЧОК


Вихідна позиція. 
Поставити долоні під кутом одна до однієї. Розташувати пальці однієї руки між пальцями іншої. Ворушити прямими пальчиками.


Як ти носиш, їжачок,
Так багато колючок?




ЧОВЕН


Вихідна позиція.
Обидві долоні поставлені на ребро і з’єднані "ківшиком", великі пальці притиснуті до долонь.


По річці плине човен,
Він дітлахами повен.



ДЕРЕВА


Вихідна позиція. 
Розташувати кисті рук перед собою, долонями до себе. Пальці розведені в сторони та напружені. Після виконання вправи струсити кисті рук.


Вітер залетів у гай.
Ти дерева не гойдай,

(Качати руками з боку у бік)


Дуже гілки не клони,
Щоб не тріснули вони!

(Качати руками униз – уверх,
не згибаючи пальців)




ПТАХ П’Є ВОДУ


Вихідна позиція. 
Пальці зложити пучкою – це "дзьоб". Не відриваючи лікоть від столу, "дзьобом" торкнутися столу. Далі – імітувати рухи птаха: узяти "воду", підняти "голову", поклацати "дзьобом".


Птах дістався до криниці,
Хоче випити водиці.




ПТАХ ЛЕТИТЬ


Вихідна позиція. 
Руки розташувати перед собою (долонями до себе). Великі пальці сплести – це "голова" птаха. Решта пальців – "крила". Помахати ними.


В небі пташечка летіла,
На галявину присіла.

(Помахати "крилами")


Посиділа, відпочила, 
Й до гніздечка полетіла.

(Притиснути долоні до себе)





КВІТКА


Вихідна позиція.
Долоні підняті угору, пальці створюють "пуп’янок", основи кистей притиснуті одна до другої.
Квітка "розпускається": розводимо одночасно пальці рук у боки, а потім зводимо пальці разом.


Вранці сонечко зійшло, розпустилась квітка.
А увечері закриє пелюсточки швидко.




ВОРОТА


Вихідна позиція. 
Долоні поставити на ребро, пальцями один до одного – "ворота зачинені". Пальці випрямлені та напружені.


Ми ворота зачинили, 
В дім нікого не пустили.


Ворота відчиняються та зачиняються.
Вихідна позиція: дивися пункт 1.
Потім розвернути долоні паралельно одна до однієї, пальці спрямовані від себе. Повернутися у вихідну позицію.


А коли відчиним їх, 
Друзів впустимо своїх.

   




http://www.abetka-logopedka.org

Дітям
Батькам
Наші опитування
З якого віку краще починати вивчати іноземну мову дітям?
Всього відповідей: 289

Скільки дітей налічує Ваша родина?
Всього відповідей: 280
Статистика
Центр раннього розвитку дітей "КАПІТОШКА" © 2016
При використанні матеріалів активне посилання на сайт обов`язкове  http://kapitoshka.at.ua 

Створити безкоштовний сайт на uCoz